En la meva intervenció del dimecres vaig proposar alguns aspectes que crec que ens poden ajudar a valorar si una web periodística dóna importància a la interactivitat.
Seguint en aquesta línia, a més d’observar si en la web hi trobem entrades de blogs, fòrums, xats, enquestes...és interessant veure també el què significa la seva presència. L’existència en una pàgina web d’unes i altres “formes de participació” (utilitzant la definició de Nosotros, el medio) ens permet detectar el valor que el mitjà dóna a la veu de l’usuari (a la vegada també emissor). Per exemple, si en la pàgina web s’ofereix una entrada per blogs, podem interpretar que el mitjà confereix un alt grau de confiança al receptor en quan a la creació de contingut i la seva aportació es considerada com informació complementària a la del mitjà. Ara bé, també cal que ens fixem en els usuaris que tenen la paraula en les webs, és un espai internauta públic o privat? Per exemple, a Telecinco només intervenen mitjançant blog certes persones, on destaquen figures conegudes com Mercedes Milá amb el seu Lo que me sale del bolo. A la web de Telecinco l’usuari “corrent” només es pot registrar per “enviarnos tus propios vídeos, grabarte en nuestra webcam, personalizar tu propia página y/o comentar alguno de nuestros contenidos”.
Seguint en aquesta línia, a més d’observar si en la web hi trobem entrades de blogs, fòrums, xats, enquestes...és interessant veure també el què significa la seva presència. L’existència en una pàgina web d’unes i altres “formes de participació” (utilitzant la definició de Nosotros, el medio) ens permet detectar el valor que el mitjà dóna a la veu de l’usuari (a la vegada també emissor). Per exemple, si en la pàgina web s’ofereix una entrada per blogs, podem interpretar que el mitjà confereix un alt grau de confiança al receptor en quan a la creació de contingut i la seva aportació es considerada com informació complementària a la del mitjà. Ara bé, també cal que ens fixem en els usuaris que tenen la paraula en les webs, és un espai internauta públic o privat? Per exemple, a Telecinco només intervenen mitjançant blog certes persones, on destaquen figures conegudes com Mercedes Milá amb el seu Lo que me sale del bolo. A la web de Telecinco l’usuari “corrent” només es pot registrar per “enviarnos tus propios vídeos, grabarte en nuestra webcam, personalizar tu propia página y/o comentar alguno de nuestros contenidos”.
Aquesta distinció del nivell de participació també se’ns presenta més ampliament en Nosotros, el medio i és molt interessant a l'hora de conferir valor real a la interactivitat proposada pel mitjà. Una petita reflexió que ens pot ajudar en aquest camí d’anàlisi de mitjans digitals i concretament del criteri d’interactivitat.
Ariadna Alfonso Salvá
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada