diumenge, 19 d’octubre del 2008

PUNTS A VALORAR (resposta)

Continuant amb la iniciativa de la nostra companya Yesica, crec que ara és el moment de debatre sobre què entra dins del criteri d’usabilitat. La veritat és que estic d’acord amb tots els punts que s’han exposat, ja que crec que tots ells són essencials per la usabilitat d’un mitjà de comunicació digital.
Tant sols puntualitzar, sobre el punt de la Publicitat. Tenint en compte l’origen essencialment empresarial de la publicitat, en la meva opinió, la publicitat és un element més i, també indispensable, als mitjans digitals, però que si afecta a la usabilitat, ho fa en negatiu. A qui li agrada que quan entra a la web d’un mitjà digital, abans de poder entrar a la portada, hi hagi un anunci? (exemple que trobem a diaris com www.avui.cat, www.elmundo.es, www.elperiodico.cat).

D’altra banda, a la llista jo hi afegiria:


- PERSONALITZACIÓ i PARTICIPACIÓ dels usuaris. Els comentaris a les notícies, la possibilitat de crear al gust la portada del diari segons les seccions que a un li interessen, etc.


- IMMEDIATESA: per a molts usuaris, una de les utilitats d’Internet és trobar les últimes informacions. Per això, cal analitzar el número d’actualitzacions de les informacions que ofereixen els mitjans digitals.