divendres, 24 d’octubre del 2008

Concluint filtres i eines de participació

Com ha comentat la Eva, estaria bé que anéssim treient conclusions sobre com avaluarem els filtres de participació i els espais i eines de participació.
Pel que fa als filtres, com ha comentat l'Ariadna, hauríem de tenir en compte el registre, perquè és un requisit indispensable en la majoria de mitjans, si vols escriure en algun d'ells. També esta bé el que ha comentat de la cadena d'obstacles amb els que et trobes abans de publicar, ja siguin tecnològics o propulsats pel mitjà. Aquestes dues són maneres de moderar les entrades al mateix. Els mitjans també ofereixen la creació de blogs gratuïtament i els publiquen, així com els fòrums, xats..., que també actuen com un filtre.
Penso que moderar un mitjà digital implica garantir la qualitat i la pertinència de les aportacions. I crec que és una tasca quasi obligada pels mitjans dur-la a terme, per mantenir el prestigi i la credibilitat que, per exemple la premsa sempre ha tingut. Sinó hi ha cap flitre que s'encarregui d'això, qualsevol publicaria quelcom sense sentit i si ningú no ho revisés, el mitjà perdria tota la confiança que té depositada en els receptors.
Pel que fa a les eines o espais de participació, proposo una llista que podem anar ampliant:
- Opcions de personalització del site
- Concursos
- Espais d'opinió: xats, fòrum, blogs, tests, enquestes, etc., i per penjar material fotogràfic, multimèdia, etc.
- Oci: jocs, botiga
- Serveis: diccionari, traductor, el temps..., avaluar el nivell d'interactivitat dels serveis que ofereixen.
- Tipus i nombre de seccions interactives per mitjà
- Publicitat interactiva a la web del mitjà
- Contacte
PD: Gràcies per l'aclaració Ariadna. Analitzar diferents tipus de mitjans sempre serà més ric que no centrar-nos en un. ;)
Arantxa Palacin