dilluns, 20 d’octubre del 2008

Una mica més sobre el tema: publicitat

Bé, fent un anàlisi als comentaris en general, crec que fins ara tots estem molt d'acord en què la usabilitat és un factor clau per a les pàgines web. En motiu del volum d'informació que hi ha a la xarxa, és essencial que les webs compleixin certs requisits, com hem anat comentant, ja que l'usuari no té cap mena de vincle amb cap web en concret i en no trobar-se còmode en una determinada pàgina, el més freqüent és sortir-ne i, és més, potser no tornar-hi a entrar. Tot i que cal tenir en compte que elaborar una web que per tothom resulti usable és molt complex, sí que hi ha diverses característiques bàsiques per a l'èxit que a mesura que avanci el debat, ja anirem concretant.
Pel que fa al tema de la publicitat, crec que resulta un tema interessant pels usuaris, si tenim en compte que en algunes ocasions el que s'anuncia té relació amb el que s'està consultant o bé, en tot cas, es tracta de quelcom novedós. Evidentment, considero que la publicitat no ha de suposar una barrera per l'usuari, és a dir, cadascú ha de poder consultar allò que li interessa sense haver d'esperar que s'acabi un anunci, per exemple. Per altra banda, també crec que la publicitat ha de constar a la pàgina de forma visible en quan a tamany de la lletra i color, fons, etc. però no massa excessiva, ja que no és el motiu principal pel qual l'usuari ha consultat la pàgina.
A més a més, no hem d'oblidar que la publicitat és la principal font d'ingressos del periodisme online i, per tant, resultaria molt difícil poder realitzar una web periodística sense anuncis de cap tipus.
Gemma Puigdesens Aregall