diumenge, 19 d’octubre del 2008

Publicitat i +

Si bé és cert, com diu el Paulo, que la publicitat en una pàgina web pot ser interessant per un sector reduït dels usuaris, s'ha de tenir en compte que l'objectiu d'aquell que consulta un mitjà de comunicació digital és la obtenció d'una informació.

Jo diferenciaria dos tipus de publicitat (que hauríem de tenir en compte alhora d'establir els qüestionari d'avaluació):
- aquella fixa, situada en un lateral de la pàgina web.
- la mòbil, que es desplaça seguint el cursor, o que per molt que et moguis dins la pàgina, sempre ocupa un lloc central.

Així doncs, penso que en mitjans digitals amb existència del segon tipus, aquesta s'ha de valorar de forma negativa; per tant, com un entrebanc a la usabilitat del web.


Per altra banda, voldria esmentar que em sembla que un dels aspectes que també s'hauria de tenir en compte per a la "usabilitat" és la facilitat en que trobes aquella pàgina web dins la xarxa; és a dir, l'aparició d'enllaços en altres pàgines web o cercadors.

Algú més creu que hauríem de tenir en compte aquest aspecte?


Eloi Hernàndez i Mosella