Estic d'acord amb Dàmaris, és veritat que la Publicitat entra bàsicament per a motius econòmics dintre d’un mitjà de comunicació digital, ara que afecti negativament a la usabilitat és discutible. Estic totalment d’acord amb el seu argument, molesta quan entres en les webs i et trobes una publicitat tan gran, però la meva reflexió és la següent; totes les webs dels mitjans que disposen d’una publicitat tan gran a l’entrada de la web, et permeten tancar-la de manera fàcil i ràpida, el que no suposa un gran esforç per a l’usuari. Ara bé, la gran qüestió és si la publicitat serà útil o no. Potser en entrar a la web l’anunci d’un cotxe no m’interessa pas, però potser l’anunci d’una col·lecció de DVD’s sí, això dependrà totalment del tipus d’usuari o públic que disposa. El que vull remarcar és que aquesta publicitat pot ser útil per a l’usuari, encara que sigui en un 10% dels casos.
Potser podem parlar d’una Dualitat de la Publicitat en la Usabilitat? (No sé si plantejo bé la pregunta!)
Paulo Duarte
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada