dilluns, 20 d’octubre del 2008

Publicitat on-line

És evident que no és bo per cap pàgina web la fatiga visual, tant de text com de colors, de moviment, o de publicitat, i molt menys si no guarda relació amb la temàtica.

Hauríem de difernciar la publicitat segons la funció que acompleix. Un bon exemple seria la que ja heu nombret: la que surt en molts mitjans de comunicació digitals quan es carrega una pàgina.
No creieu que dóna un missatge positiu a l'usuari? Em refereixo a què si hi surt la publicitat significa que efectivaments'està carregant, és a dir, que no es queda penjada. Possiblement és preferible a què aparegui una pantalla en blanc o una pàgina a mitges.

Després tenim la publicitat que a mi m'agrada anomenar "mosca" (desconec si hi ha un terme per definir-la, i això que estudio Publicitat); doncs, aquest tipus pot arribar a molestar molt a l'usuari, distraient l'atenció sobre el contingut, fent-lo desistir, fins i tot, de continuar navegant.

A part d'aquest darrer tipus, crec que la Publicitat en general no afecta negativament a la Usabilitat. Ja sé que no és el mateix, però durant la lectura d'un diari no creiem que els anuncis siguin tant molestos que dificulten la lectura. Això és perquè hi estem acostumats, la majoria de vegades no els prestem atenció. Avui en dia, la publicitat on-line s'ha massificat tant que passa el mateix.

NÚRIA GOLOBARDES