Abans de res, podria enllaçar amb qualsevol de les entrades dels meus companys sobre contingut per explicar la que seria la meva forma d’avaluar el contingut de notícies, perquè totes les entrades estan relacionades i cadascú afegeix matisos o nous aspectes que altres no han pogut per límits textuals. No obstant, tornaré a parlar a nivell general com a la meva entrada prèvia sobre l’estructura del contingut.
Per a mi, un bon contingut d’una notícia és aquell que dóna prioritat a la informació més rellevant tractant de minimitzar la component de subjectivitat i opinió del redactor de l’article. Aquest factor, el de la subjectivitat, no és dolent quan es tracta de temes més complexos com poden ser la política o l’economia, on no tots els conceptes són fàcils d’entendre i relacionar, encara que això és el meu punt de vista, o sigui, estic emprant subjectivitat.
També crec que l’ús de diferents formats com la negreta, la cursiva o el subratllat ajuden a destacar determinades informacions més importants, en lloc de repetir els termes i conceptes per a adonar-se’n de la seva rellevància. L’ús d’hipervincles en mitjans digitals permet expandir o profunditzar en dades o material interessant, per tant, nosaltres posem la barrera de fins a on volem saber d’aquell tema. Si s’empren altres tipus de continguts com imatges, vídeos o presentacions, si estan relacionats i afegeixen informació, són més que benvinguts. Si, a més, s’utilitzen altres tècniques per a emfatitzar el més destacat com un subtítol de la notícia o un llistat de les claus (com al diari on-line 20Minutos), permet saber de forma més ràpida si ens resulta interessant la notícia, i per tant si hem de llegir o no la notícia en sí.
Encara que tal com he dit, és una avaluació molt genèrica, són els factors en els que jo em fixo a l’hora de escollir un o altre mitjà de comunicació en quant a l’apartat de contingut, ja que també cal revisar si ens semblen adients les seves tècniques periodístiques, com la forma de redacció també, entre d’altres aspectes.
NT
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada