dimecres, 22 d’octubre del 2008

Aclaracions sobre Cercadors

Pel que fa als cercadors interns de mitjans de comunicació digitals, en la meva opinió crec, que en les opinions anteriors s’ha desvirtuat i generalitzat una mica. Jo crec que els cercadors interns juguen una tasca molt important en la usabilitat d’una web, per què?

Doncs bàsicament perquè la majoria de portals de mitjans de comunicació digitals engloben molta quantitat d’informació en molt poc espai, i la tendència és a col•lapsar-lo amb publicitat i submenús, apart de l’ informació bàsica per la qual s’ha creat el portal. Això fa que a l’usuari li costi (en funció de l’edat i l’experiència com a internauta) trobar informació concreta, sobretot si és una informació que ja ha caducat en el temps. Aquí entra la funcionalitat d’un cercador intern, ajudant a l’usuari a localitzar allò que cerca d’una manera ràpida i directa.

Però hi ha dos termes que són claus en els cercadors, ja que està clar que no tots són igual d’eficaços i complerts, ni tots els usuaris saben utilitzar-lo amb eficàcia.

Un exemple molt clar, és amb les webs que incorporen un cercador intern basat en Google. Cercar per Internet si ets un internauta amb poca experiència pot resultar una tasca impossible ( ho veig amb els meus propis ulls quan el meu pare es decideix a fer-ne ús).

Google incorpora una sèrie d’atributs i comandes que ajuden moltíssim a concretar una cerca, i que potser són desconeguts per a molta gent. Per fer-nos una idea de les possibilitats que ens ofereix us deixo aquest enllaç:

Laberinto Digital: "Aprender a buscar en Google"

En resum crec que si el "webmaster" del portal opta per un buscador complert en possibilitats de cerca i bon indexat, i amb qualitats i comandes com les que ofereix Google (i les dóna a conèixer), la cerca interna en una mitjà de comunicació digital pot ser un dels recursos més útils del portal.

Joan