Continuant en la línea de concretar els aspectes a analitzar, i d’acord amb la precisió que ens feia la Eva, seria interessant intentar classificar els diferents elements a valorar dins dels tres grans grups que s’han identificat:
· Participació (fòrums, chats, ...)
· Continguts interactius (hipertext, notícies relacionades, ...)
· Opcions de personalització (notícies per correu electrònic, alertes, pàgines a la carta, ...)
o bé tenint en compte els diferents nivells d’interacció que representen:
· Retroalimentació (formularis en línea, enquestes, ...)
· Gestió de continguts (cercadors, arxiu històric,...)
· Creació d’experiències interactives (fòrums, concursos, ...)
· Altres formes d’accés (RSS, ...)
o considerar totes dues classificacions de manera creuada.
L’esforç de fer aquestes classificacions prèvies haurien de facilitar la posterior comparació entre diferents mitjans: alguns hauran incorporat més eines o espais interactius afavorint uns o altres aspectes.
En aquest context, els filtres són un element clau a definir en la configuració de la part de la interactivitat entesa com a participació, però dintre d’un extens conjunt de possibilitats d’interactivitat que poden oferir els mitjans. I, l’elecció d’un mitjà sobre com vol canalitzar aquesta participació i amb quines garanties, està definitivament condicionada pels objectius que es planteja en obrir aquests espais a la seva audiència. La discussió sobre les condicions per a participar o sobre les atribucions del moderador perd sentit, en part, si es planteja en abstracte: primer s’hauria d’explicitar què es vol aconseguir en cada cas.
Rosa Fernández Rodríguez
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada