El concepte d’interactivitat, en sentit general, crec que està bastant clar però, potser per a mi que no vinc del món del periodisme, el que em qüestiono és quina utilitat té per als mitjans d’informació, com encaixa amb el seu model de negoci.
La interactivitat de que es doti un lloc web entenc que ha de tenir molt a veure amb en el sentit i el propòsit del contingut. La meva sensació és que els mitjans d’informació han traslladat les seves versions impreses a digitals però que encara estan en el procés d’adaptar-se a la nova filosofia de comunicació que porta implícit aquest canvi i de treure tot el profit a les seves potencialitats. I, en aquesta línea, més que incorporar noves eines per millorar la interactivitat en sentit genèric (enquestes, fòrums, ...) haurien de tenir clar per a què ho volen fer, quina és la seva visió de futur, com volen evolucionar.
Per tant, crec que en valorar un mitjà hauríem de fixar-nos, no solament en si inclou unes eines o altres, de manera quasi quantitativa o enumerativa, sinó també si, en conjunt, s’apunta una veritable transformació cap altra forma de relacionar-se amb els usuaris i d'entendre el seu paper. No sé com ho veieu, si és un disbarat o teniu clar que no es pot fer. Ja em direu.
Rosa Fernández
dissabte, 18 d’octubre del 2008
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada