divendres, 24 d’octubre del 2008

Què valorar de la Publicitat!

“¡Una imagen vale más que mil palabras!”.

Qui no ha sentit mai aquesta frase? Nosaltres vivim en una societat on la imatge està més que assimilada fins el punt de que no ens adonem de la seva presència. Walter Benajmin en “L’obra d’art en l’època de la seva reproductibilitat tècnica” exemplifica molt bé el tema de la reproducció d’imatges. Perquè parlo de tot això? És per entrar en la Publicitat en imatges dins del mitjà digital. Llegint l’enllaç que ens ha deixat la Eva, personalment arribo a la conclusió de les imatges que interrompen la usabilitat del lector. Està clar que el lector/públic entra al web amb un destí clar que es informar-se i tot allò que li pugui interrompre l’accés a la informació, que és la seva finalitat, es perjudicial per a la usabilitat.

Tenint en compte tot això, crec modestament, que ens hauríem de preguntar quin tipus de publicitat és perjudicial per a la usabilitat i quins no! Podem arribar a la conclusió de que totes son perjudicials, però tenint en compte, que és útil per el mitjà en tant que econòmicament, no podem prescindir d’ella. Aleshores, sent conseqüent amb l’enllaç mencionat al principi, suposo que la publicitat hauria d’estar acotada al model de web, és a dir, a la seva font, color, tamany, etc. La publicitat haurà d’anar ajustada, com les fotografies (imatges), perquè no interfereixin en l’accés a la informació, tant a nivell visual, com a nivell de “càrrega” del web (que les fotografies publicitàries no tardin en carregar-se, i si fos el cas, que permetin l’accés a la informació sense haver d’esperar per aquestes).

Què en penseu? Del text mencionat jo destacaria una frase que la trobo força interessant i crec que resumeix molt el que volia aportar al nostre debat:

"Más que nunca será necesario tener previstos varios diseños para cada sitio en el cual se anuncie. No será lo mismo incluir un anuncio con todas las luces (y su correspondiente peso) en una página básicamente textual, que en otra cuyo propio contenido gráfico ya sea importante. La adecuación al contexto, más que una elección estratégica, será una necesidad imperiosa."


Paulo Duarte