dilluns, 27 d’octubre del 2008

El questionari i els criteris

Estic d’acord amb l’Eloi, i ja podríem anar definint la pregunta per al criteri de la publicitat i passar a aclarir quins seran els altres 6, però segons el format del qüestionari, que ens indica la professora a la Fase 1 “l’Establiment dels criteris d’anàlisi i tria de webs per avaluar”(Aula Global), hi ha d’haver 7 preguntes (1 pregunta per cada criteri), i cada pregunta ha de tenir respostes excloents, que ve a ser com un qüestionari tipus test amb una sola resposta correcta per pregunta.

Per tant l’aportació de l’Eloi, jo la modelaria de la següent manera:

La publicitat en el mitjà de comunicació digital és:

  1. Adequada gràficament en el context de la plana web i no suposa cap impediment en la càrrega i en l’accés al contingut del mitjà.
  2. Adequada gràficament en el context de la plana web, però dificulta l’accés al contingut i endarrereix la càrrega.
  3. És inadequada i desproporcionada en el context de la plana web, dificultant així, l’accés al contingut i endarrerint la càrrega de la plana web.

Pel que fa als altres criteris proposaria els següents i els debatria posteriorment:

  • Cercadors interns (Crec que ja està bastant parlat, ja podríem extraure’n la pregunta test)
  • Llegibilitat i claredat en el contingut
  • Disseny (modern, senzill...)
  • Compatibilitat i adaptabilitat amb el navegador i la pantalla
  • Enllaços i arxius externs
  • Estructura i accés al contingut

Això evidentment és una proposta totalment oberta a modificacions.

Joan