divendres, 17 d’octubre del 2008

Enfoc d'interactivitat

Internet, amb les seves últimes evolucions, ha aconseguit quelcom diferenciador que deixa a altres sistemes de comunicació o fonts d'informació en un nivell inferior. Aquest quelcom seria l'interactivitat.

A mitjans de comunicació, com la ràdio, televisió o premsa escrita (molt respectables, no es la meva intenció criticar), se’ls hi a aparegut la manca de personalització i dinamisme que sí que aporta Internet.

No se si el neixament de l'interactivitat sorgeix amb el canvi "teòric" de web 2.0 a web 3.0..., el que tenim tots ben clar és que a l'internet dels 90's la interactitat era mínima compara’t amb les dates en que ens trobem. Aquesta evolució a fet d’Internet un mitjà de comunicació molt mès complet, on el caràcter bidireccional de l'informació crea una altíssim ventall de formes de veure, entendre, compartir o seleccionar l'informació.

En conclusió, identificaria l'interactivitat en el mon de la comunicació, com allò diferenciador de la resta de mitjans i realment l’eina perquè l’evolució que hem tingut sigui constant a mig termini.


Josep Ceballos