La usabilitat, en un mitjà de comunicació digital, pretén facilitar-li la feina a l'usuari perquè li resulti més fàcil accedir al portal, moure’s dins d'ell, etc. Si tenim en compte que una persona s'està una mitjana de 30 minuts llegint el diari en format paper, en el cas de les versions digitals el factor temps varia. I és que diversos estudis han demostrat que resulta més pesat llegir davant de la pantalla. Per aquesta raó, en el cas d'aquest format, la mitjana dedicada és més reduïda i és tendeixen a llegir únicament les primeres línies. Així doncs, s'ha de distingir entre mitjans online i mitjans paper que buiden el seu contingut a la web. Els primers sí que tenen entre les seves qualitats la usabilitat, ja que presenten la informació d'una manera clara: l’ordenen de manera que el visitant, només llegint títol, entradeta i, com a molt, les primeres línies, té la idea general del fet noticiós. En el cas dels mitjans que buiden els seus continguts en paper a la web, malgrat que amb l'estructura s'intenta organitzar els continguts de manera que el més noticiable estigui a l'inici, es poden donar casos de textos més literaris que no segueixin l'estructura de la piràmide invertida.
Resumint, considero que, com heu dit molts dels companys, és bàsica la claredat i una bona organització per fer que la web sigui més activa. A més, segons indica a la web www.desarrolloweb.com/articulos/221.php, també és bàsic que sigui ràpida de visualitzar i senzilla, ja que com més entenedora és pel lector més seguretat i fiabilitat li dóna; que funcionin correctament els enllaços perquè sinó demostra una poca professionalitat i perd la confiança del visitant; que segueixi una regularitat i que els canvis siguin moderats, ja que sinó es perdran fàcilment pel nou portal; no abusi dels baners, ja que poden cansar al visitant; ni dels colors, que poden provocar problemes per a les persones daltòniques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada