Hola a tots,
He estat pensat sobre el criteri que ens ha tocat i rumiant-ho, crec sincerament que és un dels més importants. Tal i com han comentat els companys anteriorment, la usabilitat com ho indica el seu propi nom, és allò que permet que el web sigui útil. Si som conseqüents amb la paraula, parlaríem de, a nivell tecnològic, allò ràpid i efectiu per sobre d’allò visualment atractiu, coses que no son incompatibles.
Jo personalment cada matí mentres faig el cafè hi dedico 5 o 10 minuts a llegir la primera plana de www.lavanguardia.es. Suposo que la gran majoria de la gent dedica aquest temps si no hi dedica menys com ho indica la Gemma. Això lògicament ens força a posar el més important de la noticia al principi del text.
El mitjà principal de les noticies digitals és la connexió a Internet, cosa importantíssima a tenir en compte. De manera que perquè el web sigui útil i s’obri de forma ràpida, hauria de pesar el menys possible (kb). Aquest raonament ens porta a les fotografies, un factor que probablement és important i que si som conseqüents amb el pes dels arxius, aquestes fotografies haurien en qualsevol cas, independentment de la seva qualitat, pesar (kb) poc.
La publicitat, un altre factor indicat ja per els companys, que intervé en la economia del diari en qüestió, hauria d’estar considerablement ajustat a l’ús del web i si hem permeteu, molestar el menys possible. Tornant a www.lavanguardia.es, suposo que ja l’haureu visitada i és que moltes vegades, s’obre una publicitat que ocupa la plana sencera, tot i que et permet tancar-la ràpidament, es visualment molest dificultant així la usabilitat del web.
Comoditat i facilitat seria probablement un dels factors clau en la usabilitat del web a analitzar com ho indica en Joan, i és que si els links no funcionen correctament ens pot portar problemes i a una obvia pèrdua de visitants.
Crec que per aconseguir una usabilitat òptima, hauríem de centrar en l’usuari. Ara bé, la veritat és que això és complicat, ja que un mitjà de comunicació digital disposa de uns models molt diversos de visitants. També s’hauria de tenir en compte els interessos de la casa en qüestió, com és el tema de la publicitat.
Què opineu de tot això?
Paulo Duarte
He estat pensat sobre el criteri que ens ha tocat i rumiant-ho, crec sincerament que és un dels més importants. Tal i com han comentat els companys anteriorment, la usabilitat com ho indica el seu propi nom, és allò que permet que el web sigui útil. Si som conseqüents amb la paraula, parlaríem de, a nivell tecnològic, allò ràpid i efectiu per sobre d’allò visualment atractiu, coses que no son incompatibles.
Jo personalment cada matí mentres faig el cafè hi dedico 5 o 10 minuts a llegir la primera plana de www.lavanguardia.es. Suposo que la gran majoria de la gent dedica aquest temps si no hi dedica menys com ho indica la Gemma. Això lògicament ens força a posar el més important de la noticia al principi del text.
El mitjà principal de les noticies digitals és la connexió a Internet, cosa importantíssima a tenir en compte. De manera que perquè el web sigui útil i s’obri de forma ràpida, hauria de pesar el menys possible (kb). Aquest raonament ens porta a les fotografies, un factor que probablement és important i que si som conseqüents amb el pes dels arxius, aquestes fotografies haurien en qualsevol cas, independentment de la seva qualitat, pesar (kb) poc.
La publicitat, un altre factor indicat ja per els companys, que intervé en la economia del diari en qüestió, hauria d’estar considerablement ajustat a l’ús del web i si hem permeteu, molestar el menys possible. Tornant a www.lavanguardia.es, suposo que ja l’haureu visitada i és que moltes vegades, s’obre una publicitat que ocupa la plana sencera, tot i que et permet tancar-la ràpidament, es visualment molest dificultant així la usabilitat del web.
Comoditat i facilitat seria probablement un dels factors clau en la usabilitat del web a analitzar com ho indica en Joan, i és que si els links no funcionen correctament ens pot portar problemes i a una obvia pèrdua de visitants.
Crec que per aconseguir una usabilitat òptima, hauríem de centrar en l’usuari. Ara bé, la veritat és que això és complicat, ja que un mitjà de comunicació digital disposa de uns models molt diversos de visitants. També s’hauria de tenir en compte els interessos de la casa en qüestió, com és el tema de la publicitat.
Què opineu de tot això?
Paulo Duarte
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada