Hola a tothom!
Els objectius a assolir en elaborar una enquesta crec que són, d’una banda, recollir tots els elements a valorar, definint tant la pregunta com les respostes d’una manera el més concreta i inequívoca que es pugui, i d’altra, ser capaços d’interpretar i agregar quantitativament les respostes.
En aquesta segona línea, si es volen incloure preguntes del tipus “Valorar el grau d’utilitat dels elements interactius”, com proposava en Josep, el més útil seria completar-la amb una llista dels elements a valorar amb una graduació de l’1 al 5, per exemple. Però tenint en compte que es planteja que cada bloc reparteixi un total de 21 punts, com assignaríem desprès un valor a aquesta pregunta a partir de la combinació de respostes? En aquest tipus d’enquesta, crec que aquestes preguntes generen problemes de valoració.
Altra de les qüestions proposades per en Josep està formulada com “Disposa d'elements de personalització? Nomene'ls”. El tractament de les respostes textuals, en qualsevol mena d’enquesta, és una dificultat afegida. Atès que, se’ns dubte, s’ha de fer una pregunta sobre el grau de personalització del mitjà, s’hauria de concretar. En aquesta línea, Ariadna ha proposat una formulació que m’ha semblat molt treballada però que simplificaria, per exemple així:
El mitjà ofereix eines de personalització?
a) Sí, tant de disseny (color de lletra, configuració de pàgines,...) com de continguts (notícies a la carta, ...). (4 punts)
b) Sí, però majorment en quan al disseny (2 punts)
c) Sí, però majorment en quan a la personalització de continguts (2 punts)
d) No, el mitjà no permet cap personalització o aquesta és molt poc rellevant. (0 punts)
Un altra tema a considerar és que es vol avaluar dins cada concepte. Per exemple, en el tema de la publicitat en el mitjà, em sembla molt interessant la pregunta que plantejava Belén “¿Consideres que hi ha massa publicitat en la pàgina web que pugui arribar a incomodar a l’usuari durant la seva utilització?” , però, en no ser una enquesta pensada per a l’usuari final, potser que, fins i tot dins del mateix grup, algunes persones consideressin invasiva la publicitat d’un mitjà concret i d’altres, no. Arantxa, en canvi, proposava una qüestió centrada en determinar el grau d’interactivitat de la publicitat inclosa al mitjà. En aquest segon cas, la meva proposta de simplificació seria:
El mitjà incorpora publicitat interactiva?
a) Sí, contextualitzada per seccions i també personalitzada d’acord al perfil d’usuari (3 punts)
b) Sí, la publicitat és diferent atenent a la temàtica pròpia de cada secció (2 punts)
c) Sí, la publicitat en depèn del perfil de l’usuari (2 punts)
d) No, la publicitat és estàtica o no hi ha (0 punts)
Bé, ja direu què us sembla tot plegat,
Rosa Fernández Rodríguez
diumenge, 9 de novembre del 2008
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada