dijous, 13 de novembre del 2008

Llistat de preguntes presentades fins al moment d'Interactivitat

Salutacions!

Pel que fa referència a les preguntes, com a portaveu del grup d'Interactivitat, m'he dedicat a classificar totes les preguntes que al llarg d’aquests dies que hem anat aportant, amb criteris temàtics per simplificar la tria i elegir o descartar les preguntes, i escollir les més representatives i importants.

La proposta de classificació temàtica d’Interactivitat és la següent:
(Podeu questionar la meva decisió i modificar-la o el que faci falta!)

1.- Mitjans per participar, elements interactius

1.1) El blog en el mitjà digital (radial button)

a) La possibilitat de realització d’un blog està a l’abast de qualsevol usuari sent la condició de registre l’únic obstacle a superar. (4 punts)
b) L’elaboració d’un blog queda restringida als treballadors de l’empresa del mitjà digital, tot i que ofereix la possibilitat de comentar el seu contingut a l’usuari. (2 punts)
c) L’elaboració d’un blog pertany només als treballadors del mitjà digital i a més, l’usuari no pot realitzar cap comentari respecte al seu contingut. (1 punt)
d) El mitjà digital no disposa de l’opció de blog. (0 punts)

1.2) Els mitjans digitals ofereixen la possiblitat als usuaris d'accedir als mateixos per poder opinar, participar a concursos...,entre moltes altres coses. Quins són els obstacles que hem de superar per poder accedir a un mitjà? (radial button)

a. El mitjà sol·licita mitjançant un formulari, les dades personals a l'usuari i el fa registrar amb un nom i contrasenya concret. Així, el mitjà pot enviar-li informació diversa al correu electrònic.(4 punts)
b. El mitjà sol·licita, mitjançant un formulari les dades personals a l'ususari, cada vegada que vol participar o accedir. (3 punts)
c. El mitjà sol·licita un "nickname", com als xats, per poder accedir-hi. (2 punts)
d. El mitjà no sol·licita dades personals a l'usuari, i per tant, no intervé cap tipus de filtre entre l'usuari i el mitjà. (0 punts)

1.3) ¿Crees que los elementos de interactividad de los que dispone la página web son los necesarios?
a) Si, totalmente, está todo lo necesario para poder buscar, interactivar, y expresar todo aquello que el usuario quiera. (4 puntos)
b) Si, aunque faltarían algunos elementos más, como blogs, etc. (3 puntos)
c) Considero que los elementos de interactividad de la página web son muy pobres, aunque almenos dispone de un blog. (1 punto)
d) No hay ninguno elemento de interactividad. (0 puntos)

1.4) ¿Consideras que los requisitos de participación a estos blogs/forums/chats son los adequados? (Radial button)
a)Si, únicamente has de registrarte una vez, facilitando tu nombre completo más una contraseña (3 punts)
b) Si, aunque cada vez que participes has de de proporcionar tu e-mail (2 punts)c) Si, aunque solo has de dar un nombre (1 punt)
d)No, considero excesivos los trámites que han de realizarse solo por acceder a los blogs/forums/xats (0 punts)




2.- Interaccions amb el mitjà

2.1) Existeix la possibilitat de posar-se en contacte amb el mitjà de comunicaciódigital per presentar les teves queixes, opinions, suggeriments o temes perpossibles articles?(radial button)

a) Sí, a més puc observar les opinions dels altres usuaris (4 punts)

b) Sí, em permet fer-ho amb diversitat de mitjans (correu electrònic, cartes al director,telèfon, fax,…) (3 punts)

c) Sí, però només em permet comunicar-me amb el medi a través d’un únic mitjà. (1punt)

d) No, no existeix aquesta possibilitat. (0 punts)

2.2) La peça informativa en el mitjà digital i la possibilitat de comentar-la (radial button)
a)Qualsevol notícia, crònica, reportatge, entrevista o article d’opinió va acompanyat del correu electrònic del periodista/mitjà, i a més, la web del mitjà destina un espai per al comentari d’aquesta. (3 punts)
b)La notícia, crònica, reportatge, entrevista o article d’opinió només s’acompanya de l’adreça electrònica del periodista/mitjà que ha elaborat aquella informació. (2 punts)
c)La notícia, crònica, reportatge, entrevista o article d’opinió tan sols va unida a un espai per al comentari, sense exposar el correu electrònic del periodista/mitjà generador d’aquella informació. (2 punts)
d)La notícia, crònica, reportatge, entrevista o article d’opinió no ofereix cap via de contacte amb el periodista/mitjà responsable d’aquell contingut ni la possibilitat de ser comentada. (0 punts)


3- Serveis addicionals que ofereix el mitjà

3.1) Els mitjans de comunicació digitals ofereixen a les seves pàgines webs diferents tipus de serveis addicionals. Hi ha alguns d'aquests serveis que ofereixen interactivitat.(radical button)

a) El mitjà disposa de diversos i nombrosos tipus de serveis (diccionari, traductor...) i aquests ofereixen un alt nivell d'interacció amb l'usuari. (3 punts)

b) El mitjà ofereix poc tipus de serveis, però els que hi ha tots tenen la possibilitat d'interactuar. (2 punts)

c) El mitjà ofereix molts tipus de serveis addicionals, però són una minoria amb els quals es pot interactuar. (1 punt)

d) El mitjà ofereix pocs tipus de serveis, i no tenen cap tipus d'interacció possible. (0 punts)


3.2) La comunitat d’usuaris pot tenir un pes important en la valoració de la informació generada pel mitjà o bé, per altres usuaris, i per tant, configurar-se com a filtre (radial button)

a)A la web del mitjà la comunitat com a filtre té molta importància i trobem diverses eines que faciliten aquesta funció: classificacions que recullen el material més consultat pels usuaris (Lo más leído, lo más comentado...), un espai on pot comentar les notícies, enquestes que realitzen una valoració sobre el tractament de la informació, una adreça electrònica del mitjà/periodista per a la valoració de la informació, etc. (4 punts)
b)A la web del mitjà la comunitat com a filtre té importància però el conjunt d’eines que sa li ofereixen no és tant ampli com en l’anterior. (3 punts)
c)La pàgina del mitjà digital només ofereix una única eina a l’abast de l’usuari per a que aquesta actuï com a filtre. (1 punt)
d)La comunitat no actua com a baròmetre de la informació, i per tant, el mitjà digital prescindeix de la seva valoració. (0 punts)



4.- Re-estructuració i personalització del portal

4.1) Internet és un mitjà per al consum individual, i per tant, cal “connectar” amb la persona i no amb l’audiència. L’eina de personalització de la pàgina web n’és un bon exemple d’aquest fet. (radial button)
a) El mitjà ofereix l’opció de personalització i aquesta presenta diferents nivells d’adaptació als nostres gustos i interessos, exposant un ampli ventall de possibilitats que atenen tant al disseny de la pàgina com a la personalització de continguts. (4 punts)
b) La personalització es centra més en el disseny de la web a gust del consumidor (color de lletra, col·locació dels blocs...) que en la personalització de contingut. (2 punts)
c) L’opció de personalització està majoritàriament dedicada a la personalització del contingut (rebre els titulars per correu electrònic cada matí, possibilitat de rebre les notícies d’última hora en algun dispositiu...) que al disseny de la pàgina. (2 punts)
d) El mitjà no presenta la possibilitat de personalització. (0 punts)

4.2) El mitjà ofereix eines de personalització?

a) Sí, tant de disseny (color de lletra, configuració de pàgines,...) com de continguts (notícies a la carta, ...). (4 punts)

b) Sí, però majorment en quan al disseny (2 punts)

c) Sí, però majorment en quan a la personalització de continguts (2 punts)

d) No, el mitjà no permet cap personalització o aquesta és molt poc rellevant. (0 punts)

4.3)¿El grado de personalización de la página web es el adequado?

a) Si, puedes personalizar prácticamente todos los aspectos que desees en la página web, desde el fondo, los colores y el tamaño de la letra, hasta las noticas que deseas leer primero, el tema que más te interesa, e incluso agrupar las noticias según tu consideres.

b) Si, puedes cambiar el diseño de la web, y además decidir los contenidos

c) Si, aunque los cambios no son tan amplios, se refieren más al diseño de la web, como serían los colores o la letra.

d) No, el grado de personalización es prácticamente nulo e inexistente

4.4) El mitjà incorpora RSS i Podcast?

a) Sí, ofereix la subscripció a RSS dels titulars i de diferents canals temàtics, mitjançant diferents programes lectors i per a web; que també poden ser usats com a font de postcasting (3 punts)

b) Sí, ofereix la subscripció a RSS dels titulars i de diferents canals temàtics (2 punts)

c) Sí, ofereix la subscripció a RSS dels titulars (1 punts)

d) No ofereix aquesta possibilitat (0 punts)


5.- Motors de cerca

5.1) Existeix al mitjà de comunicació un cercador? (radial button)

a) Si, ens permet fer una cerca avançada (notícies antigues, imatges, arxius d’àudio, vídeo, accès a l’hemeroteca del mitjà, etc...) classificada per antiguitat. També disposa de cercador alternatiu d’informació general. (3 punts)

b) Disposa d’una graella de cercador amb cadena de text i ens permet trobar informació de notícies del mitjà i externes. (2 punts)

c) Disposa de cercador però la informació resultant és poca i restringida . (1 punt)

d) No disposa de motor de cerca. (0 punts)


6.- Nivell d’actualització del web

6.1) Amb quina freqüència és actualitzat el portal? (radial button)

a) L’actualització de notícies, vídeos, imatges, és instantània, s’actualitza minuts desprès de produir-se la notícia. Disposa d’elements interactius d’avançament de notícies. (3 punts)

b) El portal és actualitzat vàries vegades al dia, en diverses edicions. (2 punts)

c) El portal és actualitzat un cop al dia. (1 punt)

d) El portal és actualitzat en edicions inferiors a les diàries. (0 punts)


7.- Velocitat

7.1) La velocitat de càrrega es adequada per a un bon ús de la interacció del mitjà de comunicació?


8.- Publicitat al portal


8.1) Els mitjans digitals incorporen publicitat a les seves pàgines. Molta d'aquesta publicitat, ja comença a ésser interactiva. (radial button)

a) El mitjà introdueix els dos tipus de publicitat interactiva que coneixem: la publicitat personalitzada (enfocada per un perfil afí a l'usuari) i la publicitat contextualitzada (en funció de la secció que llegim, la publicitat serà de productes relacionats amb la mateixa temàtica). (3 punts)

b) El mitjà només ofereix un tipus de publicitat, ja sigui independenment del tipus personalitzada o contextualitzada. (2 punts)

c) El mitjà conté publicitat interactiva, però no té cap referència amb els dos tipus de publicitats esmentats anteriorment, sinó que és variada i aleatòria. (2 punts)

d) El mitjà conté publicitat, però no és interactiva. (0 punts)

8.2) El mitjà incorpora publicitat interactiva?
a) Sí, contextualitzada per seccions i també personalitzada d’acord al perfil d’usuari (3 punts)

b) Sí, la publicitat és diferent atenent a la temàtica pròpia de cada secció (2 punts)

c) Sí, la publicitat en depèn del perfil de l’usuari (2 punts)

d) No, la publicitat és estàtica o no hi ha (0 punts)

8.3) ¿Consideras que la publicidad que hay en la página web es interactiva y correcta, o por el contrario, consideras que impide navegar al usuario con tranquilidad?

a) Encuentro que está muy bien la publicidad que ofrece la página web, ya que me ayuda a acabar de buscar lo que realmente encuentro, y además siempre está relacionada con lo que estoy mirando. (4 puntos)

b) Considero que la publicadad no es excesiva, aunque en muchas ocasiones impide al usuario navegar con tranquilidad porque la publicadad no tiene nada que ver con lo que realmente estoy interesad@. (2 puntos)

c) La publicidad es excesiva, aunque a veces puede ser útil en relación con lo que estoy mirando en la página web. (2 puntos)

d) La publicadad claramente impide al usuario navegar por la página web, es totalmente excesiva e invasiva. (0 puntos)

Francesc Teixidó