dimecres, 12 de novembre del 2008

Preguntes interactivitat

Hola companys! Encara tenim aquesta setmana i la següent per anar elaborant preguntes; tot i que estaria bé dedicar els darrers dies de l’última setmana a la correcció i tria definitiva de les qüestions, així com a contemplar que les seleccionades ens donin en total 21 punts!


En quan a la simplificació que ha realitzat la Rosa sobre la qüestió de personalització que vaig proposar, em sembla bé. Pel que fa a la que ha proposat sobre la publicitat, no trobo gairebé cap diferència amb la de l’Arantxa, així que per mi una de les dues està bé! ;) Per altra banda, tant l’Arantxa com la Belén han coincidit en la pregunta sobre els obstacles a superar, i tot i que les dues estan prou ben formulades, trobo que la de la Belén és més concreta al delimitar-ho en “blogs/fòrums/xats” i a més, inclou aquest puntet interessant d’una certa valoració qualitativa (¿Consideras que los requisitos ... son los adecuados?) Simplement és la meva opinió, tot i que trobo que estem fent un bon treball! ;)


Per la meva part, avui vos proposo una pregunta en relació al pes real que té la “veu de l’usuari” en la pàgina web.


La comunitat d’usuaris pot tenir un pes important en la valoració de la informació generada pel mitjà o bé, per altres usuaris, i per tant, configurar-se com a filtre (radial button)


a) A la web del mitjà la comunitat com a filtre té molta importància i trobem diverses eines que faciliten aquesta funció: classificacions que recullen el material més consultat pels usuaris (Lo más leído, lo más comentado...), un espai on pot comentar les notícies, enquestes que realitzen una valoració sobre el tractament de la informació, una adreça electrònica del mitjà/periodista per a la valoració de la informació, etc. (4 punts)


b) A la web del mitjà la comunitat com a filtre té importància però el conjunt d’eines que sa li ofereixen no és tant ampli com en l’anterior. (3 punts)


c) La pàgina del mitjà digital només ofereix una única eina a l’abast de l’usuari per a que aquesta actuï com a filtre. (1 punt)


d) La comunitat no actua com a baròmetre de la informació, i per tant, el mitjà digital prescindeix de la seva valoració. (0 punts)


Aquesta pregunta és força semblant a la que vaig exposar l’altre dia però em sembla que també és una miqueta més rica i contempla més elements de la web, sense quedar reduïda a la peça informativa, clar que aquesta darrera, la que respecta a la peça informativa, es molt més concreta. Ara bé, penso que també millora si també tinc en compte l’adreça del mitjà i no tan sols la del periodista. Així que l’he reformulat de nou perquè penso que queda més completa:


La peça informativa en el mitjà digital i la possibilitat de comentar-la (radial button)


a) Qualsevol notícia, crònica, reportatge, entrevista o article d’opinió va acompanyat del correu electrònic del periodista/mitjà, i a més, la web del mitjà destina un espai per al comentari d’aquesta. (3 punts)


b) La notícia, crònica, reportatge, entrevista o article d’opinió només s’acompanya de l’adreça electrònica del periodista/mitjà que ha elaborat aquella informació. (2 punts)


c) La notícia, crònica, reportatge, entrevista o article d’opinió tan sols va unida a un espai per al comentari, sense exposar el correu electrònic del periodista/mitjà generador d’aquella informació. (2 punts)


d) La notícia, crònica, reportatge, entrevista o article d’opinió no ofereix cap via de contacte amb el periodista/mitjà responsable d’aquell contingut ni la possibilitat de ser comentada. (0 punts)


Estaré a l’espera de què en penseu!


Ariadna Alfonso Salvá.

1 comentari:

Eva Dominguez ha dit...

Hola Ariadna,

Mira d'editar el text perquè amb tots els codis que se t'han enganxat no s'entén. No enganxis el text directament del Word. Prova a passar-lo abans pel programa de Bloc de Notas, per exemple, que és més senzill i perdràs tots aquests codis.